شستشوی نمای شیشه ای با تی و ابر
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
شستشوی نمای شیشه ای با تی و ابر
چهار شنبه 2 شهريور 1401 ساعت 10:18 | بازدید : 19 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

شستشوی نما یکی از اقداماتی است که به‌صورت دوره‌ای انجام می­شود تا نمای ساختمان، زیبا و تمیز باقی بماند. این فرآیند، به افزایش طول عمر نمای ساختمان نیز کمک می‌کند. شستشوی نما به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که معمولاً به جنس نما بستگی دارد. شستشو با واترجت، سندبلاست و شستشو با ابر و تی از مهم‌ترین این روش ­ها هستند. در این میان، یکی از دقیق‌ترین و پربازده‌ترین روش‌ها برای شستشوی نماهای شیشه‌ای و پنجره‌ها، نماشویی با تی و ابر است. در این مقاله، ابزارهای لازم، روش شستشوی نما با تی و ابر و مزایا و نکاتی که لازم است، درخصوص آن رعایت شوند را شرح می‌دهیم. درصورتی‌که نمای شیشه‌ای ساختمان شما نیاز به شستشو دارد، این مقاله می‌تواند به شما راهنمایی خوبی بکند.

نکاتی پیش از شروع شستشوی نما با تی و ابر

همان‌طور که گفته شد این روش مخصوص نماهای شیشه‌ای یا کامپوزیتی است. در این خصوص باید، به دو نکته زیر توجه داشته باشید.

  • درصورتی‌که نمای شیشه‌ای یا پنجره‌های شما بسیار کثیف است؛ بهتر است، قبل از نماشویی به این روش، یک بار آن را با واترجت بشویید. در غیر این صورت، نتیجه به‌دست‌آمده، چندان دلخواه نخواهد بود. همچنین، این کار در وقت و هزینه شما نیز صرفه‌جویی می‌کند.
  • در روش شستشوی نما با تی و ابر، تیم شستشو تنها از طناب و راپل می‌توانند برای دسترسی به ارتفاعات بالا، استفاده کنند. به دلیل لزوم جابجایی‌های کوچک در این روش، استفاده از بالابر یا داربست سخت می­شود. البته، با استفاده از تی ­های بلند می‌توان تا حدودی از زمین به پنجره‌هایی تا ارتفاع چهار متر هم دسترسی داشت.

در اینجا به برخی از مزایا و معایب این روش برای شستشوی نما اشاره می‌کنیم.

  • دقت بالا و حصول نتیجه مطمئن
  • مصرف حداقلی آب
  • خیس نشدن اطراف پنجره‌ها
  • کاهش امکان نفوذ آب به داخل ساختمان
  • به حداقل رسیدن تجهیزات موردنیاز
  • امکان انجام آن توسط افراد غیرمتخصص برای ساختمان‌های با ارتفاع کم
  • افزایش تعداد نیروهای انسانی موردنیاز
  • سرعت نسبتاً کند، نسبت به دیگر روش‌ها

تجهیزات مورد استفاده در نماشویی با تی و ابر

یک تیم متخصص شستشوی نما همیشه از بهترین تجهیزات برای کار خود استفاده می‌کند. شاید با شنیدن نام تی و ابر تصور کنید که این روش، نیاز به تجهیزات خاصی ندارد اما این‌طور نیست. هر نوع تی یا ابری که برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند، برای این کار مناسب نیستند. به‌خصوص، اگر صحبت از شستشوی نمای ساختمان ­های بلند در میان باشد. در اینجا با تجهیزات موردنیاز شستشوی نما با این روش، آشنا می‌شویم.

سطل

این سطل به‌اندازه­ای پهن است که می‌توان در هنگام کار در ارتفاع، شیشه شوی، تی و ابر را به‌راحتی در آن جای داد. برای افراد راپل کار، این سطل به‌راحتی به کمربند آن‌ها متصل می‌شود و مزاحمتی برای حرکت آن‌ها ندارد.

تی

انواع مختلفی از تی در بازار وجود دارد که برخی از آنها برای شستشوی نما مناسب هستند. برای کار در ارتفاع، نوع دسته‌کوتاه آن، مورداستفاده قرار می‌گیرد که می‌توان تیغه‌های آن را عوض کرد. تیغه، می‌تواند لاستیکی یا فلزی باشد. همچنین، برای شستن پنجره از زمین، باید از تی­ هایی با دسته بلند استفاده کرد. به‌منظور به حداقل رساندن نیاز به حرکت در ارتفاع نیز دسته برخی از تی­ ها را می‌توان کوتاه و بلند کرد. برخی از آن‌ها نیز دارای سری چرخان دوطرفه هستند که امکان مانور بیشتر را برای کارگر، فراهم می‌آورند. به‌این‌ترتیب او می‌تواند، دو تیغه را روی تی خود نصب‌کرده و در هنگام کار با چرخاندن سری، عملیات موردنیاز خود را سریع‌تر و ایمن‌تر، انجام دهد.

ابر

ابر، انواع مختلفی دارد که ساده‌ترین آن­ها همان ابری است که در دست قرار می‌گیرد و برای مصارف خانگی هم استفاده می‌شود. امروزه به‌منظور شستشوی نما ، وسیله‌ای شبیه به تی در بازار وجود دارد که به‌جای تیغه لاستیکی یا فلزی، روی سر آن ابر یا پارچه نصب می‌شود. پس از کثیف شدن این ابر، می‌توان آن را جدا کرده، در سطل شست یا تعویض کرد. نکته مهم این است که جنس ابر، باید به‌گونه‌ای باشد که بیشترین آب را در خود ذخیره کند. به این ­ترتیب، لازم نیست که مکرراً آن را به داخل سطل آب فرو ببرید.

کاردک

از کاردک در شستشوی نما برای خراشیدن لکه‌های رنگ یا فضولات پرنده ­ها و رد حشرات روی شیشه، استفاده می‌شود. جنس تیغه کاردکی که برای شیشه استفاده می‌شود، به‌گونه‌ای است که روی آن خش نمی‌اندازند.

مواد شوینده

در شستشوی نما با استفاده از تی و ابر، خبری از فشار آب یا سندبلاست نیست. به همین دلیل باید از مواد شوینده‌ای استفاده شود که قدرت پاک‌کنندگی خوبی دارند. هرچه منطقه‌ای که ساختمان موردنظر در آن واقع‌شده، آلودگی هوای بیشتری داشته باشد از شوینده‌های قوی‌تر چربی برای نماشویی استفاده می­شود.

دستمال و حوله

یک متخصص حرفه‌ای شستشوی نما همیشه از جدیدترین دستمال‌ها برای پایان کار خود استفاده می‌کند. امروزه مناسب‌ترین دستمال برای شستشوی نما دستمال میکروفایبر است که قابلیت جذب بالایی دارد، از خود لکه‌ای به‌جا نمی‌گذارد و به‌خوبی شیشه را برق می‌اندازد. از پارچه حوله‌ای نیز که قابلیت جذب آب بالایی دارد، به‌منظور جمع‌آوری آب باقی‌مانده روی لبه پنجره، استفاده می‌شود.

مراحل شستشوی نما با تی و ابر

همان‌طور که گفته شد درصورتی‌که آلودگی نمای شیشه‌ای زیاد باشد، ابتدا آن را یک بار با واترجت می‌شویند. در مرحله بعد لازم است که لکه‌های رنگ، فضولات پرندگان یا هر لکه‌ای که با ابر تمیز نمی‌شود، با استفاده از تیغه فلزی تی یا کاردک، تراشیده شود. در انجام این کار، افراد حرفه‌ای می‌دانند که باید فقط تیغه را به جلو بکشند و در صورت کشیدن متناوب آن به جلو و عقب، شیشه خراشیده می‌شود. در مرحله دوم، چند بار ماده شوینده را روی شیشه اسپری کرده و با ابر آن را به همه‌جای شیشه می‌کشند تا شیشه، کاملاً از چربی و آلودگی پاک شود. سپس با استفاده از تیغه لاستیکی تی، کف ایجادشده روی شیشه از روی آن برداشته می‌شود. بهترین زاویه برای کشیدن تی روی شیشه، 45 درجه است و حداکثر آب از روی آن برداشته می‌شود. بسته به میزان آلودگی شیشه، شاید لازم باشد که این کار، چند بار انجام‌شده و هر بار، ابر، درون سطل آب، شسته شود. پس از تمیز شدن کامل شیشه، یک بار شیشه را با ابری که تنها به آب آغشته است، می‌شویند. مرحله نهایی در شستشوی نما با تی و ابر، استفاده از پارچه میکروفایبر است. این پارچه برای تمیز کردن گوشه‌ها، لبه‌ها، برطرف کردن آثار لکه و برق انداختن شیشه بکار می‌رود. در آخر هم آب جمع شده روی لبه پنجره را با استفاده از پارچه حوله‌ای، جمع‌آوری می‌کنند.

شستشوی نما با تی و ابر در یک نگاه

روش‌های متعددی برای نماشویی وجود دارند که یکی از متداول‌ترین آن‌ها برای نماهای شیشه‌ای، استفاده از تی و ابر است. این روش، دقت و نتیجه باکیفیتی دارد و می‌توان آن را با استفاده از راپل یا از روی زمین و با تی بلند، انجام داد. همان‌طور که در این مقاله گفتیم برای شستشوی نما با این روش، علاوه بر انواع مختلف تی و ابر به سطل، پارچه میکروفایبر و حوله‌ای، کاردک و مواد شوینده نسبتاً قوی و قوی، نیاز است. برای برطرف کردن لکه‌های سخت از کاردک یا تیغه فلزی در تی، استفاده می‌شود. پس‌ازآن، شیشه با ابر و ماده شوینده، شسته شده و آب روی آن، توسط تی لاستیکی، جمع‌آوری می‌شود. درنهایت هم شیشه با استفاده از پارچه میکروفایبر، درخشان شده و آب اضافه با پارچه حوله‌ای، جمع‌آوری می‌شود.

شستشوی نمای شیشه ای با تی و ابر



برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 4
:: بازدید سال : 15
:: بازدید کلی : 1932